Tuesday, May 31, 2011

Kunjung Pegawai Veterinar

Salam,

Beberapa hari lalau pegawai dari Pejabat Haiwan bersama pasukan dari Seremban ada datang melawat Reban kami. Janji pagi Selasa jam 8 ke 9 pagi. Tapi datangnya jam 11.30 pagi. Lotih menunggu. Biaso la bagi alasan-alasan yang biaso org kerajaan pakai. Hahahaha macam den tak tau. Tapi takpo lah, nak buek cam nor. So kunjungan mereka untuk membuat kajian keatas ayam kami. So mereka masuk ke reban dan menangkap seekor demi seekor. Matlamat mereka nak tengok kesihatan ayam tu.

Sebenar banyak gambar juga saya tangkap. Tapi rupanya saya tak save. Hampeh!!!! BIla view balik 1 yo! dapek! Hmm jadilah...

So saya bertanya kepada pegawai En Baha, apa pendapat tuan terhadap reban saya nie.? Katanya ok tiada bau dan bersih. Syukur saya mendengarnya. Saya menggunakan EM untuk membuang bau-bau busuk disamping reban sentiasa disapu. So far ok lah. Puas hati juga mereka datang. Kurang-kurang kami dah berdaftar dengan Pejabat Veterrinar Tampin. Saya ada bertanya bagaimana nak memohon lesen ternakan ayam. Katanya Lesen Ternakan Ayam telah dibekukan. Tapi katanya itu untuk ayam daging. So fikir-fikirkan lah.... :-

No comments:

Post a Comment